La Biblioteca Carles Morató proposa dues activitats participatives per commemorar l'Any Rodari

dimarts, 10 novembre, 2020

Aquest any se celebra el centenari del naixement de Gianni Rodari i la Biblioteca Carles Morató havia preparat un seguit d'activitats que no es podran fer, tal com estaven previstes, a causa de les mesures de restricció per controlar la pandèmia. Per això, hem buscat una alternativa i proposem dues activitats virtuals:

"Contes per correu"
Aquesta activitat consisteix a crear històries breus en grup a partir d'un binomi fantàstic que proposarà la biblioteca. El binomi fantàstic (dues paraules d'universos conceptuals diferents, que quan es troben, de sobte en neix una història) és una de les tècniques de creativitat per escriure històries, que explica en la seva famosa obra "Gramàtica de la fantasia".

D'entre totes les persones que s'apuntin a l'activitat, es faran grups de 4, a cada participant se li assigna un rol des de la biblioteca (escriure la introducció, el nus o el desenllaç) i cadascú escriurà la part que li toca des de casa, i l'enviarà a la biblioteca per correu electrònic. El primer participant farà la introducció, un cop acabada l'envia a la biblioteca, i aquesta l'envia al segon participant que s'encarregarà d'escriure el nus. Un cop ha acabat el segon participant, ho torna a enviar a la biblioteca que alhora ho envia al tercer perquè continuï el nus de la història. El quart participant serà el que escriurà el desenllaç i posarà títol a la història. Entre ells no sabran amb qui estan escrivint la història, això serà una sorpresa final que descobriran un cop els enviem la història acabada. Cada participant haurà d'escriure entre 60-120 paraules i tindran una setmana per fer-ho.

Una vegada s’acabi la redacció dels contes, les explicarem per la ràdio i les editarem per fer-les arribar als avis i àvies de la Residència Pere Màrtir Colomés perquè aquests relats els puguin acompanyar i fer passar una estona agradable llegint o escoltant històries.

Les persones que hi vulguin participar s'han d'inscriure a la biblioteca (per telèfon: 973483839 o correu electrònic: biblioteca.solsona@ajsolsona.cat) i poden ser tant famílies, com persones individuals (joves, adults), o grups classe... No hi ha límit d'edat ni de número.

"Contes per la ràdio"
Convidem a tothom qui vulgui a llegir per la ràdio algun dels relats inclosos a Contes per telèfon. Us podeu inscriure també a la Biblioteca per telèfon: 973483839 o correu electrònic: biblioteca.solsona@ajsolsona.cat

Esperem que aquestes propostes us animin a celebrar l'Any Rodari i a conèixer més la seva obra.

Per qualsevol consulta, podeu contactar amb la Biblioteca.