Bibliotrivial

LA BIBLIOTECA SOLSONINA FOMENTA LA LECTURA ENTRE L’ALUMNAT DE PRIMÀRIA AMB EL TERCER “BIBLIOTRIVIAL"

Els infants han de llegir llibres de vuit tipologies diferents fins al 17 de setembre

Aprofitar les vacances d’estiu per fomentar la lectura per plaer i propiciar la descoberta de gèneres són alguns objectius del “Bibliotrivial”, el concurs de la Biblioteca Carles Morató de Solsona per a l’alumnat de primer fins a sisè de primària de la ciutat. En la seva tercera edició, la prova segueix el mateix funcionament dels dos anys anteriors i consisteix a què els concursants llegeixin llibres de vuit tipologies diferents i responguin els reptes proposats.

Igual com l’any passat, els més petits, de primer a tercer, poden participar a la categoria “Bibliotrivial Mini”. Tots han de triar un títol, entre una selecció prèvia –a diferència de l’estiu passat, enguany ja poden tornar a escollir-los ells mateixos–, de cadascuna de les tipologies d’obres que es representen amb un formatget: conte, poesia, biografia, revista, còmic, àlbum il·lustrat, llibre sense text i coneixements. És una activitat pensada també per diversificar la lectura i reptar els infants a descobrir gèneres i llibres als quals no estan tan avesats o que són menys mediàtics.

Aquells que completin la prova i responguin totes les preguntes del llibret que se’ls lliura a la biblioteca entraran al sorteig d’una subscripció d’un any a una revista catalana, un joc i llibres per a cada categoria. El 24 de setembre se celebrarà el sorteig acompanyat d’un espectacle familiar.

En la primera edició d’aquesta activitat, van participar-hi una setantena d’alumnes, dels quals 24 van aconseguir arribar al final. L’any passat, les restriccions per la COVID-19 van reduir la participació a 21 infants, dels quals 16 van acabar la prova. Enguany ja hi ha una trentena de concursants que s’han posat a llegir i es preveu que els propers dies se n’hi inscriguin molts més.

dl. 7 jun 0:00
Concurs