Torna el Bibliotrívial

divendres, 10 juny, 2022

Aprofitar les vacances d’estiu per fomentar la lectura per plaer i propiciar la descoberta de gèneres són alguns objectius del “Bibliotrivial”, el concurs de la Biblioteca Carles Morató de Solsona per a l’alumnat de primer fins a sisè de primària de la ciutat. En la seva quarta edició, la prova segueix el mateix funcionament dels dos anys anteriors i consisteix a què els concursants llegeixin llibres de vuit tipologies diferents i responguin els reptes proposats.

Igual com l’any passat, els més petits, de primer a tercer, poden participar a la categoria “Bibliotrivial Mini”. Tots han de triar un títol, entre una selecció prèvia, de cadascuna de les tipologies d’obres que es representen amb un formatget: conte, poesia, biografia, revista, còmic, àlbum il·lustrat, llibre sense text i coneixements. És una activitat pensada també per diversificar la lectura i reptar els infants a descobrir gèneres i llibres als quals no estan tan avesats o que són menys mediàtics.

Aquells que completin la prova i responguin totes les preguntes del llibret que se’ls lliura a la biblioteca entraran al sorteig d’una subscripció d’un any a una revista catalana, un joc i llibres per a cada categoria. El 30 de setembre se celebrarà el sorteig acompanyat d’un espectacle familiar.

En l'anterior edició d’aquesta activitat, van participar-hi un centenar d’alumnes, dels quals 60 van aconseguir arribar al final. Enguany ja hi ha una vintena de concursants que s’han posat a llegir i es preveu que els propers dies se n’hi inscriguin molts més.