Història

La biblioteca té el seu origen el 22 de setembre de 1935, quan “la Caixa” la va inaugurar al carrer del Castell i més tard, el 1974, la va traslladar al carrer de Llobera, on va tenir la seu definitiva fins al 2015. Entretant, la biblioteca va ser municipalitzada l’any 2000.

El juny de 2015 es va inaugurar la nova seu, amb el nom de Biblioteca Carles Morató, situada al carrer de Mirabalda i incorpora, a banda del lot fundacional, part del fons provinent de l'antiga seu.

El nom de la biblioteca comarcal ret homenatge a Carles Morató i Brugaroles (Vic 1721 – Solsona 1783), membre destacat d’un llinatge d’escultors i autor de nombrosos retaules i escultures d’arreu de Catalunya. Al Solsonès, el retaule major del santuari del Miracle és el seu treball més conegut. Per altra banda, justament on va establir la seva residència i taller, l’edifici de Cal Morató o Casa Morató, és on s’han dut a terme una part de les obres de rehabilitació per acollir la nova biblioteca comarcal.