LA BIBLIOTECA SOLSONINA ACULL LA PRESENTACIÓ D’UN LLIBRE QUE RESPON LES PREGUNTES DELS INFANTS SOBRE LA MORT

dissabte, 20 gener, 2024

Una de les autores, Anna Juan Cantavella, conversarà dissabte amb la psicòloga Montse Colilles sobre el procés de creació del projecte

“I jo, em moriré?”, “Per què hem de morir-nos?”, “On anem quan ens morim?”, “Qui té cura dels infants quan els pares es moren?” o “Com sé, quan m’adormo, que no m’he mort?”. Aquestes són només algunes de les 38 preguntes formulades per nens i nenes d’arreu del món que es recullen i es responen en el llibre ¿Así es la muerte? (Wonder Ponder, 2023), que es presenta a la biblioteca solsonina dissabte vinent, dia 20, a dos quarts de set de la tarda.

L’acte consistirà en la presentació d’aquesta obra de no ficció escrita a quatre mans per Ellen Duthie i Anna Juan Cantavella i il·lustrada per Andrea Antinori, i en una conversa sobre el procés de creació del projecte entre Anna Juan i la psicòloga i assessora en educació i literatura infantil Montse Colilles. Precisament, Colilles, col·laboradora habitual de la Biblioteca Carles Morató, ha participat en la revisió del llibre, juntament amb la biòloga Xaviera Torres. Aquesta convocatòria s’adreça especialment a docents, famílies, joves i infants a partir de 6 anys.

¿Así es la muerte? és la culminació d’un projecte internacional amb què Wonder Ponder va organitzar una sèrie de tallers participats per infants i joves d’entre 5 i 15 anys, als quals es va convidar a parlar de la mort sense els tabús propis del món adult. Es va fer una selecció de 38 interrogants dels centenars que es van rebre de països com Espanya, Mèxic, Argentina, França o Finlàndia. L’obra s’adreça als lectors a partir de 6 anys amb lectura compartida, i de 9 amb lectura autònoma, i, entre els objectius, hi ha oferir eines a les famílies davant la incertesa que generen aquestes preguntes.

Ellen Duthie, fundadora de la premiada editorial Wonder Ponder, és escriptora, traductora i investigadora especialitzada en literatura infantil i filosofia. Va guanyar el dotzè Premi Kirico al millor llibre infantil del 2022 per Un par de ojos nuevos. Anna Juan Cantavella, per la seva banda, és doctora en Antropologia social i cultural i compagina la docència, l’assessorament, l’edició i la investigació amb la divulgació de la literatura infantil. L’italià Andrea Antinori, autor de les il·lustracions, acumula diversos reconeixements, entre els quals hi ha l’últim Premi internacional d’il·lustració de la Fira del Llibre Infantil de Bolonya.