LA POESIA S’APODERA D’EQUIPAMENTS I ESPAIS PÚBLICS DE SOLSONA DURANT EL MARÇ

dijous, 7 març, 2024

La regidoria de Cultura i la Biblioteca Carles Morató conviden la població a crear artefactes poètics per treure al carrer el dia 21

“Omplim Solsona de poesia”. Aquest és el propòsit convertit en lema per al Mes de la Poesia que organitzen la regidoria de Cultura i la Biblioteca Carles Morató aquest març. Per això es convida la població a crear artefactes poètics per treure al carrer el dia 21 amb motiu del Dia Mundial de la Poesia. També es podran veure poemes escrits en llocs visibles de diversos equipaments culturals de la ciutat. Així mateix, s’han programat diferents cites culturals per celebrar el gènere.

Un megàfon fet a partir d’una garrafa d’aigua, una flor amb missatge dins d’un test o un cor de papiroflèxia són algunes de les idees d’artefactes poètics que els vianants trobaran en parcs infantils, bancs del passeig i places de Solsona el dia 21. Per participar-hi amb la pròpia producció, es durà a terme el laboratori de lectura “Guerrilla poètica” el dimarts 13 a dos quarts de sis de la tarda a la biblioteca, obert a totes les edats. És gratuït però requereix inscripció prèvia al mateix equipament (biblioteca.solsona@ajsolsona.cat).

A més, els llibres de poemes i el material del laboratori de lectura estaran disponibles fins al dia 20 al saló de les Homilies d’Organyà per a qui vulgui crear els seus artefactes poètics lliurement en un altre horari.

A banda d’això, com és tradició a Solsona des de fa tretze anys, el 21 de març es commemora el Dia Mundial de la Poesia. Enguany la companyia Sinergia representarà Versegem, un espectacle de poesia recitada i musicada amb versos de diferents autors que parlen sobre la llibertat. També es llegirà en diferents idiomes “m’he estimat molt la vida”, un poema de Vicent Andrés Estellés, amb motiu del centenari del seu naixement, amb la participació de l’artista Aurembiaix Sabaté. Serà a les set del vespre a la biblioteca.

L’endemà, 22 de març, a les sis de la tarda al mateix espai, la poeta i rapsoda Elisenda Segura i el músic Lluc Maduell interpretaran Un poema per reposar l’ànima, un recital de poemes inèdits acompanyat amb guitarra. Finalment, el dia 26 la il·lustradora Imapla conduirà el doble taller “Abecedari poètic. Mirar és llegir” per a infants i per a adults, les inscripcions per als quals són obertes fins al dia 20.

Llegir i escoltar poesia, crear objectes poètics i reinterpretar les lletres a partir d’una mirada més poètica a qualsevol edat no haurà estat mai tan a l’abast que durant un mes que porta per lema “Omplim Solsona de poesia”.

Activitat: Laboratori de lectura “Guerrilla poètica” (per a tots els públics)
Dia: dimecres 13 de març
Hora: 17.30 h
Preu: gratuït