Bibliobingo, Bibliotrivial, Biblioruta

Quan arriba el bon temps, des de fa sis anys, la Biblioteca Carles Morató convida els infants a viatjar a través de la lectura i els repta a un concurs per participar en el sorteig de diversos premis al setembre. Des d’aquesta setmana torna el Bibliotrivial, per a l’alumnat de primària, el Bibliobingo, per als nens i nenes d’I3 a I5 i, a partir d’aquest any, com a novetat, el passaport de la Biblioruta, per als joves de 1r i 2n d’ESO.

La Biblioruta, que es farà del 25 de juny al 20 de setembre, es planteja com una continuació del concurs estival de la Carles Morató amb el mateix objectiu de fomentar l’hàbit lector durant les vacances d’estiu. Però, a diferència del Bibliotrivial, en aquest cas no es podran escollir les lectures, sinó que caldrà llegir els llibres proposats, de diferents gèneres, i reflexionar sobre les qüestions exposades.

Amb tot, els participants d’aquesta categoria de grans sí que podran escollir entre dos itineraris lectors amb fils temàtics concrets: un dels passaports s’anomena “Viatgers intrèpids”, amb històries plenes d’aventures, mentre que l’altre es diu “Protagonistes top” i l’integren històries encapçalades per dones valentes i empoderades. Un cop completat el passaport, es proposarà llegir altres títols a aquells que vulguin continuar l’itinerari. Tots entraran en el sorteig d’un lot de llibres.

El Bibliotrivial, per als infants de primària, ja ha començat i segueix la mateixa estructura de cada any. Els participants tindran un quadern que han d’omplir amb vuit formatgets, un per cada tipologia d’obra: una novel·la, un àlbum il·lustrat, un llibre sense text, un còmic, un llibre de coneixements, un de poesia, una revista i una biografia. Tenen temps fins al 20 de setembre per completar el repte i participar en el sorteig de llibres, jocs i una subscripció a una revista.

Així mateix, fins al 14 de setembre, continua el Bibliobingo per als més petits, que s’han de llegir un llibre de cada tipologia que indica el cartró que els dona la biblioteca.

Les inscripcions a aquest concurs es fan a la biblioteca gratuïtament. L’any passat van participar al Bibliotrivial 147 infants, dels quals van acabar-lo 93. En la categoria d’I3 a I5 van prendre-hi part 58 famílies i en van arribar al final 31.

dj. 6 jun 0:00
Concurs